Monday 13 April 2015

SET IBU HAMIL






Set hamil Sahklee kini semakin menjadi pilihan ibu hamil, KERANA:-

✔lengkap dengan semua zat yang diperlukan oleh ibu hamil
  ✔tahan berbulan-bulan
    ✔boleh dimakan bersama ahli keluarga
      ✔harga yang sangat berbaloi
        ✔semulajadi (bukan sintetik)
          ✔tidak memberi sebarang kesan sampingan
            ✔bonus kesihatan dan kecantikan extra
              ✔juga sesuai dijadikan set berpantang
                ✔terbukti selamat dan berkesan


Set Asas untuk trimester pertama mengandungi:
  ✔Vitalea
✔B Complex
  ✔Vitamin C
✔Ostematrix
  ✔ESP


Set asas untuk trimester 2 & 3 terdiri dari:
✔Vitalea
  ✔B-Complex
✔Vitamin C
  ✔Ostematrix
✔Omega Guard
  ✔ESP


ANTARA MANFAAT DALAM SET HAMIL UNTUK SETIAP VITAMIN


♥Energized Soy Protein (ESP)
membina dan memperbaharui sel2 tisu ,hormon dan enzim di dalam tubuh. Esp juga memberikan ibu tenaga dimana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Selain itu,protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta,uterus,penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah .Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.



♥Vita-Lea (Multivitamin)
Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengandung dan menyusukan anaknya. Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah pitam atau pengsan, Hb (hemoglobin) rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.


♥B Complex
✔Lengkap dengan 8B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B. Suplemen B complex turut disertai dengan Asid Folik yang baik untuk pencegahan kecacatan janin. Biotin pula sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.


♥Sustaine Realese Vita-C
✔1 tablet vitamin C bersamaan dengan 7 biji oren dan memenuhi keperluan vitamin C minima tubuh kita iaitu 500mg. Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan badan kita juga terpelihara dari bakteria, virus dan jangkitan.




♥Omega Guard
✔Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.Ianya juga membantu memecahkan lemak di dalam tubuh kita.Jadi ia membantu ibu mengawal berat badan ketika mengandung.









♥Ostematrix
Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi.Tidak mengandungi lemak berbanding ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna, membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot, sakit pinggang, lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung.Selain itu, ia juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.







UNTUK SEBARANG PERTANYAAN/ PEMBELIAN


No comments:

Post a Comment