Friday 10 October 2014

Bagaimana Saya Boleh Terjebak Dengan SHAKLEE???

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera,

Untuk 1st post saya nak share kan macamane saya boleh terjebak dengan SHAKLEE ni..sebelum2  tu saya ade ternampak sorang dua rakan yang jual produk #Shaklee nie..tapi masa tu hati belum terbuka lagi nak beli, sebabnya suppliment yang makanan nye ni saya takut sikit nak consume..risau akan mendatangkan kesan yang tak elok untuk dalaman kita..bukan nampak pun kalau buah pinggang kita rosak ke perut kita terhakis ke kannn...

Nak dijadikan cerita, masa tu dalam bulan September 2013, #AdamAkif nak masuk 4 bulan time tu..saya telah mengalami dehydrated disebabkan keracunan makanan.habes la drop susu untuk putera kecik tu..Oleh sebab saya dah nekad nak breastfeed kan dia sampai genap umor nye 2 tahun, saya pun gelabah n risau sangat...takut dia tak cukup zat2 yang diperlukan untuk tumbesaran dia..once anda dah jadi ibu, anda akan sentiasa fikirkan apa yang terbaik untuk baby anda..percayalah.. *sigh*

Then, saya pun risik2lah dengan kawan yang jual #shaklee ni, #CikPuanQiqi nama nye..merangkap saya nye ibu.. Ibu shaklee tau, jangan fikir laen pulak, hehehe... dia suggestkan saya untuk ambil #SetPenyusuan..Maka, bermula lah journey saya dengan shaklee nie..

Alhamdulillah, ia memang mengagumkan dan buat saya jatuh hati dengan shaklee ni..Susu makin meriah sampai nak buat stock #EBM pun tak boleh tangguh2..cukup 3jam dah penuh, standby la pam ke hulu ke hilir..kalau tak...naya je tengah bekerja baju basah..kihkihkih

Tambahan lagi, kalau ibu2 yang menyusu nie akan cepat berasa lapar n letih..pasai apaa???semua makanan yang kita hadam tu dah proses jadi susu..then..ape yang tinggal untuk si ibu tadi??? nan hadooo la jawabnye..that's why ibu2 menyusu ni akan bertambah favourite dia..makannnnn je kejenye.. pernah jugak la sampai bos pun tanye, "Ida, u tak pegi makan ke??" bila saya bagitau dah makan nasi, dia tanye lagi "aiyoo, pas makan nasi pun boleh makan lagi ka??"  haaaa..kan dah cakap.

Lagi testimoni saya sendiri akan saya share kan pada next post ye ;) InshaaAllah saya akan cuba merajinkan diri untuk berblogging nie...

Selamat berkenalan dari saya,
#EiydaAziz 1149471
0135244993
#shakleeKlang
#SetPenyusuan

No comments:

Post a Comment