Sunday 8 February 2015

SALAM..hai semua..cuba anda tengok pic ni ade nampak ape2 perbezaan tak??saya nak bagi tau sekarang ni saya dah kuruzzzz... ‪#‎gilataksuka‬ 


pic yang kiri tu nampak chubby sangattt..sebab nya baru pas bersalin 2 3 bulan macam tu...byangkan la kalau sebelum pregnant berat saya 38kg jeee tapi sebelum bersalin(tgah sarat mengandung la kan) berat naek mendadak sampai 56kg..haaa kira tengok berapa naik nye tu...18kg youuu..no wonder la 3x minum air gula kannn...hahahha tapi tu citer dulu tau..setahun yg lepas...

memang gila nak cari baju pas bersalin..sebab badan susah sangat nak turun...cari seluar size 30 tau.sedih sangat sebab sebelum pregnant pakai 27 jeee..

then..sebab saya nekad nak bf kan my baby ‪#‎AdamAkif‬ tu..saya start amik shaklee set menyusu budget..why budget??starting try aje la xpayah beli banyak2 nanti tak termakan pulak..tu mase awal2 tanggapan nak beli...

lepas je saya consume set menyusu tu..susu memang meriah la siap boleh buat stock bekalkan kat babysitter...n saya jugak tak rase lapar kalau lambat makan or makan sikit je...kenape jadi macam tu???haaa...sebabnye ESP tu dah buatkan perut saya sentiasa penuh n kenyang...so nak buat kerja pun selesa,bertenaga...ibu2 yg menyusukan baby tu mesti tau betapa terseksanye hidup kalau dapat baby yang suka mengempeng niii..tambah2 baby boy kannn..hihihi

tapiiii bukan tu topik utama saya nak share kannn...cuba tengok pic kanan tu...nampak kurus kan compare dari yg kiri tu...cuba teka berat saya berapa sekarang???42kg....walaupun xdapat 38kg tapi alhamdulillah berjaya jugak turun dari 56kg....haaa...nampak tak betapa gigihnya saya nak kurus dengan pertolongan ‪#‎ShakleeSetMenyusu‬ dan tak lupa jugak...dengan izin Allah...kalau dulu pakai seluar size 30 sekarang pakai 27 pun still longgar lagiii...n 1lagi...baju raya 2014 size 36..wowww 

anda tak rase tergugat ke???seriusly ni bukan ayat manis semata2...saya hanya share pengalaman saya mengamalkan ‪#‎SetMenyusu‬ sahaja..sape yang kenal saya tau saya bukan jenis yang diet or jaga pemakanan...semua saya makan..n lagi banyak dari hubby saya makan..hahahha its sound funny but its reality...
nak tak nak je pilihan yang ada..


No comments:

Post a Comment